Friday, August 28, 2009

Güçlü bir başlangıç için

En kaliteli personele sahip olmak , en fazla maaşı vermeyi gerektirmiyor . Hatta en iyi oteller ortalamanın bile altında maaş veriyor diyebiliriz-Hepsi değil-
Bununla beraber; personele en iyi yemekleri,en temiz ortamda ,bu oteller çıkartmaktadır.
(Turizm hayatımın ilk yıllarında ,Kemer de, bir tatil köyü nde staj yapmıştım.Hatırladığım kadarı ile kahvaltıda yumurtayı,peyniri hatta tüm yiyecekleri sayı ile veriyorlardı. Personel aşçısı nın ruh hali ve ikili ilişkilerimizdi bizi tok tutan. Ayrıca her ne kadar makineden çıkan sıcak tabldotların temizliği beni rahatlatsa da, o tabldot ları kurulamak için kullanılan beze hiç güvenememiştim.)
Personel yemekhanesi her açıdan oldukça önemli bir buluşma noktasıdır. Genel olarak ;çalışma şartlarından şikayet edilen, departman müdürlerinin yerin dibine sokulduğu bazen de yaşanan komik olayların paylaşıldığı kutsal mekandır. Duygu yüklüdür. Otelin beyni , genel müdürün ofisi ise kalbi de yemekhanedir.Ne ilişkiler başlar,komplo planları,dedikodular yapılır masaların arasında.
Şöyle bir düşünelim.
Bu enerji alanını nasıl daha verimli ,daha değerli hale getirebiliriz?
1 numaralı kural :Aydınlık bir ortamda ,lezzetli ve temiz yemek
Yolun yarısına geldik.
Personelin dedikodu yapmasını engelleyemeyiz ama bizim istediğimiz konuları sohbet konusu yapmasını sağlayabiliriz.
Nasıl bizim istediğimiz konular konuşulur ?
En kestirme yol; Önerilere yönelik bir ödül sistemi.
Sıradan bir öneri kutusundan bahsetmiyoruz.
Oldukça şık ve büyük bir kutuyu yemekhanenin en belirgin noktası koyalım .İşe yarar bir fikir olsun olmasın her ay bir kaç kişiye verilecek ödül.
Ödülün para yerine altın olması daha akılda kalıcı bir numara olabilir.Her ay bir kaç fikre tam altın.
Bu sürecin yazılı bir hale dönüşmesi bazı işletmelerde zaman alabilir.Fikirler departman müdürlerine sözlü olarakta iletilebilmelidir. Bir kaç ay gibi bir sürede HEYECAN duygusu işletmenin ruhuna işleyecektir ve bu duygu da İnovasyon un yapı taşı olacaktır.
Turizm sektöründe verilen hizmet ve ürünlerin toplamı, önümüzdeki 20 yılda muhtemelen 2 kat artacaktır .Bu süreçte, ilklerden olmak ,daha fazla kazanmak için öncelikle kendi içimizde HEYECAN duygusunu tekrar yaratmalıyız

No comments: