Friday, March 7, 2008

Balayı çifti !


Turizm sektörünü diğer sektörlerden ayıran bazı özellikler vardır .En keyifli olanları; farklı kültürlere, dillere ve alışkanlıklara sahip olan insanlarla çalışıyor ve yaşıyor olmamız . Ne büyük bir şans. Turizme yeni giren stajyer çocuklar, bu harika ilişkileri kurmaya başlarken , öğle yemeğinde, güneşin altında 10 tane bira içen Almanı , su gibi votka içebilen Rus misafiri, uyurken bile pazarlık yapabilen İsrailli'yi, tatilde iken normal zamandan 4 kat fazla yemek tüketebilen kendi insanımızı görüyor, zamanla bu farklı yaşam tarzlarına alışıyorlar .
Farklı yaşam tarzları alışmaya devam ediyoruz.
Geçtiğimiz günlerde yabancı bir bir tv kanalında, balayına çıkan lezbiyen bir çift gördüm . Acaba ,Türkiye'ye balayına gelmek isterlerse ne olur diye düşündüm. Sonra da , peki tam tersi olsa, 2 gay balayına gelmek isterse ? Kaç otel OK. verir ? Kendi blog um için ilginç bir istatistik !
(Ölçme ve değerlendirme ; ekonomide çok önemli yer tutmakta. Maalesef birçok otelde fazla birşey ölçmeyiz (cost hariç), hangi restaurant kaç puan aldı ? hepsi bu. Excel de hazırlanmış renkli puan tablosu, ayda bir toplantı,bitti.Tabi ki bu ayrı bir tartışma konusu)
Konumuza dönersek ; Hollanda da evlenen gay bir çift için, balayı odası sordum 60 tane 5 yıldızlı otele (e-mail yoluyla ve tüm Türkiye' den oteller)
Bunlardan 30' ı cevap yazdı.
24 otel bu durumun kendileri için problem teşkil etmediğini söyleyip , normal balayı prosedürleri ilettiler.
2 otel böyle bir uygulamalarının olmadığını ,
diğer 4 otel ise kibarca yerlerinin olmadığını yazdılar.( Daha sonra bu 4 otelin 3 ünde yer olduğunu öğrendim )
30 kadar otelden ise cevap alamadım .
Değerlendirme kısmına gelirsek ; beni ilgilendiren şey Gay turizminin artıları ya da eksileri değil , sadece gelecek olan balayı çifti kadın olsaydı, yine de olumsuz cevaplar gelir miydi ?
.
Ek: 1 hafta kadar sonra 6 otelden daha ok cevabı alınmıştır

No comments: