Thursday, May 15, 2008

''Odasına meyve sepeti & şarap gönderin''
Yukardaki cümle hangi durumlar için kullanılıyor bir bakalım(Güney otelciliğinde)
-Otele bir çok kere gelenlere(repeat guest'ler)
-Overbooking yüzünden farklı oda kategorisinde yatırılan misafire,
-Yan otelde yatırılıp bir sonraki gün geri çekilen misafire(gerçektir)
-Gece odasını su basan ve başka bir odaya geçirilen misafire,
-Balayı odaları
-Personel ile problem yaşayan ve haklı olan misafir odasına,
-Öğlen saatinde gelen ama rezervasyon yanlışlığı sebebi ile odaya girişi akşam 18.00 civarında olan misafire,
-Yemeğinden taş,cam v.s tarzı olmayacak şeyler çıkan misafire,
-Overbooking yüzünden ilk birkaç gün tekne gezisine gönderilen misafire,
-Kuru temizlemeye verdiği kıyafeti ,lekeli gelen misafire,
-Kliması 2 gün çalışmayınca arıza çıkaran misafire,
-Sezon başında ,2-3 hafta turist yetersizliğinden dolayı tüm outletlerin açılmamasını şikayet eden misafire,
-ve bunun gibi misafirin haklı bizim haksız olduğumuz her durumda meyve sepeti & şarap
kullanılmaktadır.İyi düşünürsek bayağı bir işimizi görmekte bu ikili.(ya da biz öyle zannediyoruz) Meyve olarak genelde elma,armut,mevsimine göre portakal ,erik, kayısı tarzı meyveler seçilir.Şarap ise sofra şarabıdır, tıpası çıkartılıp, beyaz bir peçete güzel bir şekilde ağzına yerleştirilmiştir. Yukarıdakine benzer yüzlerce hatanın olduğu bir sezonda oteli bir şarap ve 3 elma kurtarmaktadır.Çünkü o elmayı yiyen, şarabı içen misafir herşeyi unutur ertesi gün.Çünkü o meyve ve şarap sihirlidir.Tatilinin geri kalan kısmında hatta evine geri gittiğinde onlardan bahseder arkadaşlarına ve biz müdür koltuğunda oturup bu rezilliklerden 5 Ytl ile nasıl kurtulduğumuzu düşünürüz. Meyve sepeti ve şarap bizim sihirli değneğimizdir.

No comments: